Llavors

semillas 3

Rosella, chía o lli són molt més que simples llavors per al pa ja que cada dia estan més presents en les nostres cuines i plats.

Són font de molts nutrients amb alts valors nutricionals, sense oblidar-nos que aporten textures i matisos als nostres plats, però coneixem les llavors? i sobretot les mengem.

La Chía és una llavor amb alts valors en ferro, calci o fòsfor entre altres lliure de gluten i amb vitamines i minerals. Ideal per a amanides o afegint-la en batuts.

Les llavors de rosella tenen grans quantitats de fòsfor o zinc. Aporten sabor i textures, però cura perquè contenen codeïna.

semillas 2

Les llavors de sèsam són una excel·lent font de proteïnes i vitamina B i, entre altres coses, ens ajuda a reduir el colesterol

Les llavors de lli contenen una gran quantitat d’àcids grassos Omega 3 i vitamina E.

Les pipes de carabassa són riques en àcids grassos Omega 3 i 6 i contenen grans quantitats de vitamina B, entre unes altres.

semillas 5

Aquesta són algunes de les llavors més conegudes però també hem d’esmentar les pipes de girasol, llavors de raïm o magrana, entre d’altres. Per incorporar-les en el nostre dia a dia és tan fàcil com prendre-les a l’esmorzar a través del pa o amb els cereals; en dinars com a amanides o per amaneixo guarnicions i, com no, al costat de batuts o sucs. Quin és la vostra llavor favorita i com la cuineu?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *