El sucre amagat

azucar escondida

Som addictes al sucre? Segur que has vist en premsa o a les xarxes socials que, fins i tot, productes que pensem que són “Free Sugar” contenen sucre.

Segons l’OMS (Organització Mundial de la Salut), la recomanació diària de sucre és de 50 grams, encara que la quantitat ideal la fixa en 25 grams. Actualment es quadruplica aquesta quantitat. A Espanya la mitjana de consum de sucre al dia per persona és de 94 grams.

Però què passa amb el “sucre amagat”? aquest sucre que es troba en els aliments processats? No diem que tinguem que deixar de prendre sucre radicalment, però hem de reconèixer que som addictes d’una manera o una altra a ella. En realitat, el sucre és un hidrat necessari, ja que ens aporta beneficis, però sempre dins d’uns controls i marges.

El sucre treu la gana i pot conduir a altres tipus de dietes menys saludables; així, hem de controlar la nostra alimentació per evitar malalties i problemes d’obesitat.

Per a això, hem de llegir millor les etiquetes, i així saber quin tipus de sucre tenen els aliments i la seva quantitat. Volem proposar-te deixar d’ingerir tant sucre, i amb aquests senzills passos podràs aconseguir-ho:

  • Deixa de consumir de manera habitual certs productes que, per a alguns de nosaltres, ja formen part del nostre dia a dia, com la brioixeria industrial, i, fins i tot, sucs amb alt contingut en sucre. Només cal aprendre a menjar bé, centrant-nos en les verdures i les hortalisses, i això és una cosa molt simple; tornem a la nostra dieta mediterrània.
  • Informació: Mira i analitza les etiquetes de tot allò que compris. Sé que és cansat, però només analitzant la teva llista de la compra pot ser suficient.
  • Pren consciència de la teva forma d’alimentar-te i aposta per una alimentació més natural.

En definitiva, cal tornar a la nostra dieta tradicional i cuidar la nostra manera de menjar, tornant-nos més responsables en el nostre dia a dia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *